motoryzacja

Domowa naprawa samochodu – czy warto??

Rodacy mają osobliwe upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, inaczej zmysł do kombinowania różnego typu – na zasadzie powiedzenia – Polak potrafi. W dziedzinie motoryzacyjnej ta smykałka także ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy preferencje do przerabiania swoich aut, modernizowania ich bez uczestnictwa licencjonowanych ekspertów tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na własną rękę lamp ksenonowych. Taki komplet nowomodnego oświetlenia tego rodzaju w upoważnionym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. Aby wobec tego zaoszczędzić, wielu naszych polaków kupuje na bazarach oświetlenie tego rodzaju, podobno oryginalne, wydając blisko 300 do 400 zł. Takie oświetlenie, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a nieraz wprost może narobić szkody podczas jazdy, gdy oślepiamy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Kolejna sprawa to kontrola drogowa, kiedy tak właściwie bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, może zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Niewątpliwie do tego w zestawie otrzymujemy mandat atut punkty karne – nie zawsze warto, w następstwie tego kombinować w takich zagadnieniach.

Filtry DPF i katalizatory

Powróćmy jednak do o wiele bardziej istotnych problemów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście niezgodne z Polskim prawem. Wiele modeli samochodów potwierdza, że zamiast usuwać, dużo lepiej jest wyczyścić katalizator oraz DPF. Pokazują to profesjonaliści, których można odszukać na domenie internetowej czyszczenie filtra dpf. Nieraz w razie awarii wystarczy czyszczenie DPF (obecnie niektóre krajowe profesjonalne serwisy oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, przepłukując filtr wodą z detergentami pod dużym ciśnieniem – taka technika jest dużo skuteczniejsza, aniżeli tradycyjne wypalanie filtra) a w pewnych sytuacjach jego wymiana. Tutaj jednakże uwaga – współczesne auta są naszpikowane pecetami i amatorskie czyszczenie filtra ma prawo skutkować jeszcze większymi przeszkodami – radzimy udać się z tym do ekspertów. Należałoby także dodać, że usuwanie katalizatorów i filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

Notorycznie zdarza się, że posiadany samochód nie spełnia wszystkich oczekiwań swojego właściciela. Jeżeli zakup oryginalnego auta nie wchodzi w grę, właściwym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to pochodzi z języka angielskiego i ma znaczyć dostrajanie czy też regulację. W praktyce tuning użytkuje się, aby polepszyć osiągi wozu. Dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać większe prędkości i obroty silnika. Może posiadać też poprawniejsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz częściej przez tuning rozumie się dekorowanie wozu od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa również tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednak uznają tą formę za tuning. Skupmy się jednak na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu wymiana katalizatora i naprawa filtra DPF. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy napędu

•​Poprawi osiągi samochodu

•​Zmniejszy zużycie paliwa

Jak dostrzega się, tuning mechaniczny nie musi kojarzyć się jedynie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – niekiedy sztampowe zajęcie się katalizatorem i filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla auta.

Może zaciekawi Ciebie również regeneracja filtrów dpf.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *